Het geeft een beeld en gevoel hoe de Amerikaanse uitvaartsector werkt en aanvoelt.  Hoe kleinschalig wij in Europa soms werken, zo groot werkt men in Amerika.  Met grote uitvaartcentra, geeft met het gevoel van professionaliteit, oog voor detail en ‘alles onder één dak’ mentaliteit.

Een groot verschil met België, waar alles klein is, maar in de VS alles groot is

Waar wij als begrafenisondernemers in België vaak bepaalde takken uitbesteden aan partners of bevriende zelfstandigen, doet men in Amerika veel zelf.  Dat kan je zien in deze nieuwe webserie ‘Funeral Cribs’.  In de eerste aflevering krijgt men een zicht op Larkin Mortuary facilities in Salt Lake City, Utah in de VS.

Een groot 130 jaar oud uitvaartbedrijf met vele extra grote uitvaartcentra waar professionaliteit centraal staat.  Naast uitvaartcentra voorziet men eigen begraafplaatsen (iets wat in België niet kan en mag) crematoria, aula’s columbaria voor zowel kisten als urnen, alles wat kan, doet men zelf in eigen beheer.  Men heeft zelfs een eigen bloemisterij ‘The Rose Shop’.

Alles doet men zelf

In Amerika heeft men de gewoonte om bijna elke grafkist te begraven in een betonnen ‘vault’ of grafkelder.  Deze produceert Larkin Mortuary facilities ook zelf met een dochterbedrijf.  Naast alles wat met de dood te maken heeft, gebruikt men de faciliteiten ook voor huwelijken, wat een booming business blijkt te zin.  Niet alleen bij Larking, maar ook bij andere Amerikaanse uitvaartbedrijven.  Ook voor huwelijken voorziet men de bloemen en heeft men prachtige tuinen alwaar men de festiviteiten van het huwelijk kan laten doorgaan.

Men heeft in het gehele bedrijf 145 personeelsleden, 20 gediplomeerde begrafenisondernemers.

Het idee komt van Curtis Funk van het bedrijf Tukios, eigenaar van  uitvaartsoftware waarmee men gedenkvideo’s kan produceren voor de nabestaanden.

Zeker de moeite om eens te bekijken:

Deel dit!

Plaats een reactie