De groep Funico, de grootste Belgische leverancier van lijkkisten, geeft het Nederlandse Bogra een nieuw leven. Het bedrijf Bogra kwam onlangs in financiële problemen.

Funico bereikte hiertoe gisteren een akkoord met curator Guido De Wit. De curator heeft de laatste 2 weken de activiteiten van kistenproductie en –leveringen voortgezet, waardoor de continuïteit van Bogra verzekerd is gebleven.

Funico is niet enkel in België actief, ook in Frankrijk met verschillende vestigingen.  De groep heeft meer dan 130 personeelsleden en heeft een jaarlijkse productie van 90.000 lijkkisten, is de ambitie dit naar 125.000 tot 150.000 kisten te brengen binnen enkele jaren.

Met de aanwinst van Bogra komen er 40 personeelsleden mee en groeit de jaarlijkse levering van kisten tot 120.000 kisten, wat de Funico groep dichter naar zijn doelstelling brengt.

Funico is in België heel bekend, omdat het zowel Demaco en Vandenbosch in zijn portefeuille heeft.  Wat de collectie aan lijkkisten heel groot maakt.  Een gamma van zowel massieve grafkisten tot kisten in mdf.

Er worden bij Funico geen kisten geïmporteerd uit andere Europese landen.  De jarenlange ervaring en de mogelijkheid om lokaal grafkisten te produceren met eigen personeel, vormt een basis bij de groep.  Lokaal produceren en dichtbij de begrafenisondernemer staan.

De klanten van Funico krijgen straks de mogelijkheid om via een online platform hun eigen marketing te verbeteren.  Op de website van Funico zal men een brochure kunnen samenstellen met de keuze van lijkkisten voor de eigen begrafenisonderneming.

Bart Ardies, algemeen directeur Funico meldt : “Zowel Bogra als Funico zijn bedrijven met een lange geschiedenis van meer dan 50 jaar en absoluut gevestigde waarden in de uitvaartbranche. Beide bedrijven zijn ook lokale producenten en staan bekend om hun hechte relatie met hun klanten. Wij kijken er naar uit om de nauwe relatie van Bogra met haar klanten verder uit te diepen en de mogelijkheden inzake assortiment, service en diensten van de totale groep voor te stellen aan de Nederlandse uitvaartondernemer. We blijven met Bogra haar Nederlandse identiteit en specialisme koesteren; dicht bij de klant staan, is immers één van onze kernwaarden.”

 

Deel dit!

Plaats een reactie