begrafenisondernemer lijkwagen urneVoor begrafenisondernemers is mond-aan-mond reclame wellicht dé belangrijkste reclame die men kan hebben.  Reclame in een lokaal magazine of krant kan ook helpen om de mensen eraan te herinneringen dat je zaak er is en begrafenissen uitvoert.  Toch zal het niet kunnen tippen aan de mond-aan-mond reclame van de consument die in de omgeving van uw zaak woont.

Hoe zit het met online reclame?  Zorgt online reclame voor meer families?  Naar alle waarschijnlijkheid wel.  Zo investeren begrafenisondernemers vandaag steeds meer in advertenties online.  Zo zijn er de bekende Google Ads waarbij reclame wordt weergegeven bij bepaalde zoekwoorden op de website van Google.  Zo kan men bezoekers aantrekken die op zoek naar zijn onderwerpen waaraan de begrafenisondernemer zijn reclame heeft gekoppeld.

Online pakketten kan men ook perfect zelf beheren en geld besparen

Vaak zijn het online providers die deze pakketten online aanbieden.  Hoewel elke begrafenisondernemer dit zelf kan doen, misschien zelfs goedkoper en zo meer kan besparen op online reclame, met dezelfde uitkomst als bij online providers.  Men kan zelf bepalen hoeveel men wil uitgeven per dag of per zelf gekozen periode.  Online reclame zal hoe dan ook belangrijker worden.

Geschreven pers wordt steeds belangrijker online.  Wie koopt er nog een krant?  Jonge mensen niet. Zij lezen het nieuwe via sociale media of de online krant.  Hoe bereikt men vandaag dan mensen die moeten beslissen welke begrafenisondernemer zij zullen kiezen voor hun overleden familie?  In eerste instantie zal men kiezen, indien men er tevreden van was, voor de begrafenisondernemer die al eerder voor de familie gewerkt heeft.

Wat indien men verhuisd is en niet weet wie te kiezen?

Wat gaat men doen indien men net verhuisd is en het niet weet wie men moet kiezen?  Slaat men nog de Gouden Gids open of zoekt men online?  Zal men vragen aan thuisverpleging, ambulanciers, dokters of de buren wie men best kiest?  Vandaag gaat het zelfs zo ver dat de “look” van een website mensen kan overtuigen om voor een begrafenisondernemer te kiezen.  Zij die nog geen website hebben hinken enorm achterop.

Het online gebeuren zal veelal op de tweede plaats komen.  Mond-aan-mond reclame zal nog altijd het belangrijkste blijven als het gaat om de keuze van begrafenisondernemer.  Was men tevreden van eerder geleverde diensten?  Dan zal men niet lang moeten nadenken over de keuze.

Deel dit!

Plaats een reactie