Hoe maakt u reclame als begrafenisondernemer?

Als begrafenisondernemer ben je een handelaar.  Een handelaar die klaarstaat voor zijn gemeenschap, bij overlijden.  Niet altijd iedereen staat erbij stil dat een begrafenisondernemer dag en nacht werkt en bereikbaar is.  Veelal zien ze hem in mooie kledij en rijdend in een mooie auto.  Toch is het zo, dat wanneer men hem in de kerk of aula ziet, het werk voorbij is.  Als we dan spreken over werk, hoe trekken we het aan?  Waar halen we onze klanten?

Families zijn belangrijk

Klanten zijn belangrijk.  Families zijn belangrijk.  Is het u al overkomen dat een familie waarvoor je werkte, overstapte naar een andere begrafenisondernemer?  Waar ligt dan de oorsprong van dit overspringen?  Reclame maken als begrafenisondernemer is niet altijd eenvoudig.  Je hebt de klassiekers, de gouden gids, lokale bladen enz.  Vandaag heb je vele manieren om reclame te maken.  De meest moderne manier is uiteraard het internet.  Het internet opent deuren voor iedereen die op zoek is naar een adres of telefoonnummer.

Ben je niet aanwezig op het internet, al dan niet met eigen website, krijgt men al snel het gevoel dat je niet mee bent.  Deze moderne tijden vragen een moderne aanpak.  Zeker wanneer het internet mobiel meer bereikbaar wordt.  Reclame op het internet, het bestaat in verschillende vormen.  Eerst en vooral, je eigen domein, een eigen website.  Wanneer deze goed wordt opgebouwd, bent u zeer snel terug te vinden in zoekmachines.  Wanneer dit niet het geval is, neemt u best contact op met een SEO specialist.  SEO staat voor Search Engine Optimalisation.  Zoekmachine optimalisatie.

Google Ads, veel begrafenisondernemers gebruiken het

Naast optimalisatie van uw website, bestaan er ook andere vorm van internetreclame.  Een van de meest gekende onder begrafenisondernemers is de Google Ads reclame.  Je geeft zelf in welke zoekwoorden er gelinkt moeten worden aan uw reclame en hoeveel budget je ervoor uittrekt.  Uw reclame wordt dan aan de zijkant op de pagina weergegeven wanneer een persoon een bepaald onderwerp zoekt.  Wanneer men op uw reclame klikt, gaat er een klein bedrag van je budget af.   Dit zorgt er wel voor, dat de persoon die iets zoekt, op uw eigen website terecht komt. Zoekt men dan een begrafenisondernemer, heeft u misschiene en klant gewonnen voor een klein budget.

Internetreclame, het heeft toekomst.  Wie zal er straks nog in de gouden gids zoeken?  Deze gids zoeken, openen, zoeken, je bent veel sneller via Google op de juiste plaats.  Uiteraard is de gouden gids ook op internet aanwezig, toch zal Google of andere zoekmachines je ook kunnen helpen.  Elke reclame heeft zijn prijs.  De vraag is, welke reclame is de meest gerichte?  Wie wil je bereiken en wat mag het kosten?

Reclame op uitvaartwebsites

De websites zoals die van beroepsverenigingen of andere uitvaart gerelateerde websites, kunnen ook advertentieruimte aanbieden.  Het voordeel hiervan is, dat men weet waar men het plaatst.  Vaak worden deze websites ook onderhouden door uitvaartprofessionals.  Toch werkt het taboe in ons land wat tegen.  In vergelijking met andere al dan niet Europese landen, wordt er open over de dood gesproken.  Is het een onderwerp van het leven, niet altijd in ons land, waar men niet al te graag over de dood praat.  Begrijpelijk, toch vormt het een belangrijk onderdeel van het leven.

Internet en reclame, het zal blijven werken.  Het voordeel van internet is dat men ongestoord en op zichzelf informatie kan opdoen.  Info zoeken en begrafenisondernemers contacteren bij overlijden.

Deel dit!

Plaats een reactie