online-condolerenSteeds meer begrafenisondernemer gaan online.  Laten een eigen website bouwen waar de bezoekers een boodschap kunnen achterlaten voor nabestaanden die recent geconfronteerd werden met een overlijden.  Dit in combinatie met het bestellen van bloemen, wordt er voor een groot deel geautomatiseerd.  De klassieke kaartjes in de kerk of aula worden steeds vaker vervangen door een rouwbetuiging online.

Verlies je klanten wanneer je geen website hebt?

Dat mensen begrafenisondernemers vinden, online, het zal in de toekomst standaard worden.  Wie niet aanwezig op internet, zal klanten verliezen, of niet?  Er gaan internationaal stemmen op die een website voor begrafenisondernemers niet zo interessant vinden.  Je wordt er, volgens bepaalden, op afgestraft.  Bewust of onbewust.  Dit is uiteraard niet bewezen.  Toch zijn er al families overtuigd geworden door een website en koos men daarom voor een bepaalde begrafenisondernemer.

Wat zorgt ervoor dat men u kiest?

Wat haalt de klant binnen wanneer men een eigen website heeft?  De look van de website?  Het online condoleren?  Of kent men u van begrafenissen?  Vormt het online condoleren een soort van reclame?  Jonge begrafenisondernemers die een eigen onderneming starten kiezen voor een eigen website in combinatie met condoleren en bestelling van bloemen.

Online bestellen van bloemen, goed idee?

Het bestellen van bloemen, je hebt er altijd die moeilijk doen.  “Op de foto staan zestien rozen en u heeft er maar tien geleverd, in het bloemstuk”  Uiteraard zijn dat situaties waarmee u geconfronteerd kan worden.  De prijzen van bloemen stijgen van seizoen tot seizoen.  Dat is normaal.  Misschien is dat toch een nadeel van het online bestellen van bloemen.  Tenzij u het anders aanpakt en de mogelijkheid aanbiedt zonder foto’s.

Online condoleren, online aanwezig zijn, het heeft voor- en nadelen.

Deel dit!

Plaats een reactie