Begrafenisondernemers investeren de laatste jaren fel in grote infrastructuur.  Eigen rouwcentra en vele aula’s worden en werden gebouwd.  Daarmee wil men de klant een betere service kunnen bieden.

Er zijn voor- en tegenstanders van het principe dat je een grote aula moet hebben om veel uitvaarten te kunnen aantrekken.  Natuurlijk vormt dit een complex gegeven, want naambekendheid in een regio speelt ook mee bij het succes van een begrafenisonderneming.

Een goede service, gaat dat verder dan een grote aula of rouwcentrum?  Ziet de klant een aula of rouwcentrum als een service of een evidentie?  Hoe gaan nabestaanden om met de materie die voor ons, als begrafenisondernemer, vanzelfsprekend is?

Is dit ook vanzelfsprekend voor de nabestaanden en klanten van begrafenisondernemers?  Wanneer men als begrafenisondernemer begripvol en vriendelijk omgaat met de nabestaanden is dat zeker en vast een stap in de goede richting.

Elke begrafenisondernemer kent het gegeven stress en dan kan het moeilijk zijn om altijd en overal een glimlach te toveren.  Ook al zou dat moeten, we zijn ook maar mensen die hard werken voor de boterham.

En die boterham moet soms zuur verdient worden, dag en nacht bereikbaar, men kan je altijd uit je bed bellen of je planning helemaal overhoop gooien.  Dat is iets dat de consument niet altijd ziet en vanzelfsprekend vindt.

Wanneer gaat een consument kiezen tussen een begrafenisondernemer met grote aula of de begrafenisondernemer zonder aula maar super vriendelijke service?  Velen denken soms: “grote aula, grote factuur”.  Dat een uitvaart geld kost, is normaal, want infrastructuur en service kost geld.

Een warme en goede ondersteuning bij een overlijden, zou dat de bovenhand halen?  Eerder dan de keuze voor een groot rouwcentrum met aula?  Of is het een evidentie dat er een combinatie wordt gevormd tussen infrastructuur en goede service?

De prijs, infrastructuur, service, de naam en mond aan mond reclame, het zal allemaal wel mee te maken hebben bij het kiezen van een begrafenisondernemer.  Misschien is mond aan mond reclame laatste het belangrijkste?

Deel dit!

Plaats een reactie